ISSN 1507-2711
JOURNAL DOI: dx.doi.org/10.17531/ein
Our IF is 1.145
JCR Journal Profile


Członek(Member of): Europejskiej Federacji Narodowych Towarzystw Eksploatacyjnych  - European Federation of National Maintenance Societies  Wydawca(Publisher):Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne (Warszawa) - Polish Maintenance Society (Warsaw)   Patronat Naukowy(Scientific supervision): Polska Akademia Nauk o/Lublin  - Polish Akademy of Sciences Branch in Lublin  Członek(Member of): Europejskiej Federacji Narodowych Towarzystw Eksploatacyjnych  - European Federation of National Maintenance Societies

 


Publisher:
Polish Maintenance Society
(Warsaw)

Scientific supervision:
Polish Academy of Sciences Branch in Lublin

Member of:
European Federation
of National Maintenance Societies


Attention!

In accordance with the requirements of citation databases, proper citation of publications appearing in our Quarterly should include the full name of the journal in Polish and English without Polish diacritical marks, i.e. "Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability".


 

Submission On-Line

 




 

Impact Factor

Impact Factor

Impact Factor

Impact Factor

SCImago Journal & Country Rank

MOST CITED

Update: 2017-11-16

1. ON APPROACHES FOR NON-DIRECT DETERMINATION OF SYSTEM DETERIORATION
By: Valis, David; Koucky, Miroslav; Zak, Libor

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Issue: 1   Pages: 33-41   Published: 2012

Times Cited: 40
2. UTILIZATION OF DIFFUSION PROCESSES AND FUZZY LOGIC FOR VULNERABILITY ASSESSMENT
By: Valis, David; Pietrucha-Urbanik, Katarzyna

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Volume: 16   Issue: 1   Pages: 48-55   Published: 2014

Times Cited: 28
3. SELECTED ASPECTS OF PHYSICAL STRUCTURES VULNERABILITY - STATE-OF-THE-ART
By: Valis, David; Vintr, Zdenek; Malach, Jindrich

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Issue: 3 Pages: 189-194 Published: 2012

Times Cited: 26
4. PREDICTING THE TOOL LIFE IN THE DRY MACHINING OF DUPLEX STAINLESS STEEL
By: Krolczyk, Grzegorz; Gajek, Maksymilian; Legutko, Stanislaw

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Volume: 15 Issue: 1 Pages: 62-65 Published: 2013

Times Cited: 24
5. RELIABILITY BASED OPTIMAL PREVENTIVE MAINTENANCE POLICY OF SERIES-PARALLEL SYSTEMS
By: Peng Wei; Huang Hong-Zhong; Zhang Xiaoling; et al.

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Issue: 2 Pages: 4-7 Published: 2009

Times Cited: 23
6. MAINTENANCE DECISION MAKING BASED ON DIFFERENT TYPES OF DATA FUSION
By: Galar, Diego; Gustafson, Anna; Tormos, Bernardo; et al.
EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY 
Issue: 2   Pages: 135-144   Published:2012

Times Cited: 22
7. MODELLING OF PASSIVE VIBRATION DAMPING USING PIEZOELECTRIC TRANSDUCERS - THE MATHEMATICAL MODEL
By: Buchacz, Andrzej; Placzek, Marek; Wrobel, Andrzej

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Volume: 16   Issue: 2   Pages: 301-306   Published: 2014

Times Cited: 21
8. COMPUTER-AIDED MAINTENANCE AND RELIABILITY MANAGEMENT SYSTEMS FOR CONVEYOR BELTS
By: Mazurkiewicz, Dariusz

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Volume: 16   Issue: 3   Pages: 377-382   Published: 2014

Times Cited: 21
9. A NEW FAULT TREE ANALYSIS METHOD: FUZZY DYNAMIC FAULT TREE ANALYSIS
By: Li, Yan-Feng; Huang, Hong-Zhong; Liu, Yu; et al.

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Issue: 3 Pages: 208-214 Published: 2012

Times Cited: 18
10. PRODUCTIVITY AND RELIABILITY IMPROVEMENT IN TURNING INCONEL 718 ALLOY - CASE STUDY
By: Zebala, Wojciech; Slodki, Bogdan; Struzikiewicz, Grzegorz

EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOSC-MAINTENANCE AND RELIABILITY
Volume: 15   Issue: 4   Pages: 421-426   Published: 2013

Times Cited: 17
 

 

Visits since 2016.06.29:
darmowe liczniki


współczynnik tarcia

Badania współczynnika tarcia rurociągu i gruntu na terenach górniczych w obecności wstrząsów

W pracy przestawiono badania współczynnika tarcia gazociągu i niestabilnego gruntu. Pod wpływem eksploatacji górniczej złóż, dochodzi do obniżenia terenów, w których zagłębione są sieci gazowe. Dodatkowym elementem mającym wpływ na środowisko jest obecność drgań podłoża, pochodzących od wstrząsówpara-sejsmicznych. Brak dokładnych obliczeń gazociągów, stawia konieczność badań parametrów wymaganych do projektowanie sieci w przedstawionych w pracy warunkach.

Investigation of friction cooficient of pipeline and ambinet soil ground on mainning area with tremblorattendence

In the paper has been presented the results of investigations to determine the coefficient of static friction pipeline and ambient unstable ground. As a result of a underground stratum exploitation and other mining activity it is occurred ground depression, with gas pipeline in thepan. Additional environment element is ground vibration presence as a result of para seismic shocks. Lack of an accurate calculations construction gas pipelines, arise some necessity to research a pipelines parameters, required to construction design in specified in the paper conditions.

Eksploatacyjne kryteria oceny przydatności stopów aluminium do produkcji wymiennych części form wtryskowych

Z powodu zwiększenia produkcji różnorodnych elementów z tworzyw polimerowych zauważana jest konieczność poprawiania procesów przetwórczych, w tym konstrukcji maszyn i narzędzi do ich przetwórstwa. Dlatego badane są nowe metody i materiały w budowie form używanych w procesie wtryskiwania. Niska waga i dobra obrabialność stopów aluminium sprawiają, że materiały te są chętnie stosowane w produkcji form wtryskowych do produkcji małoseryjnej. Artykuł dotyczy weryfikacji przydatności wybranych stopów aluminium do produkcji wymiennych części form wtryskowych pod kątem zapewnienia jak najdłuższej prawidłowej eksploatacji narzędzi. Zagadnienie przedstawione w artykule dotyczy rzeczywistych problemów, które wystąpiły w formach wtryskowych stosowanych do produkcji krótkich serii. Występujące znaczne zużycie materiału na styku wypychacza wykonanego ze stali 1.1203 i części formy wykonanej ze stopów aluminium, oraz deformacje stopu aluminium wpływają na jakość przedmiotów produkowanych z tworzyw polimerowych. W kolejnych eksperymentach przetestowano cztery rodzaje stopów Al. Wyznaczono twardość materiałów i zużycie ścierne. Aby symulować współpracę węzłów tarcia 1.1203 – Al przeprowadzono testy z i bez użycia środka smarnego za pomocą urządzenia AMSLER.

Criteria of maintenance for assessing the suitability of aluminum alloys for the production of interchangeable parts injection mold

With increasing production of plastics crop up also the need to improve their processing abilities. New methods and materials in the construction of forms are examined. Low weight and easy machinability predestines aluminium alloys for use as a material for the production of injection moulds for manufacturing of small series production. The paper deals with the verification of the suitability for selected aluminium alloys for the production of mould inserts based on problem, which occurred at real injection mould used for small series production. Massive wear of material at contact of ejector pin made from 1.1203 and insert made of Al-alloy caused deformations at final moulding. At next experiments were four types of Al alloys used. At following materials hardness and wear of materials was evaluated. To simulate the adhesive wear of friction pairs 1.1203 - Al alloy with and without greasing was adhesive wear test machine AMSLER used with simulation of surface contact. Wear intensity was evaluated by the coefficient of friction.

Model analityczny zmienności współczynnika tarcia kolejowego hamulca tarczowego na podstawie wielofazowych badań stanowiskowych

W pojazdach szynowych, podobnie jak w samochodowych, podstawowym hamulcem roboczym jest cierny hamulec tarczowy. Ze względu na coraz większe prędkości jazdy, hamulec tarczowy w wielu pojazdach kolejowych jak i tramwajowych wyparł już hamulec klockowy, który niezmiennie jeszcze jest stosowany w pociągach towarowych. W procesie dłuższej eksploatacji pary ciernej tarcza-okładzina główne parametry procesu hamowania jak przebieg współczynnika tarcia obniża się, co w konsekwencji wydłuża drogę hamowania. W artykule przedstawiono wyniki kilkuletnich badań kolejowego hamulca tarczowego w różnych stanach jego zużycia z uwzględnieniem między innymi wymagań stawianych przez Międzynarodowy Związek Kolei UIC w zakresie dopuszczenia okładzin hamulcowych do eksploatacji.

Analytical model coefficient of friction (COF) of rail disc brake on the basis of multi-phase stationary tests

Similarly to road vehicles, a disc brake remains the main friction brake in rail vehicles. Due to the increasing train speeds, a disc brake has already replaced the traditional clasp brake that is however, still used in cargo trains. In the process of long-term operation of the brake pad-brake disc friction pair, the parameters of the braking process such as the curve of the coefficient of friction are changed, which extends the braking distance. The paper presents the results of several years of investigations on the railway disc brake in different wear conditions in the aspect of the requirements set by the UIC (International Union of Railways) related to the brake pads approval for use.